Yongo & MyFamily

Jou en je gezin samen wereldwijs maken

Yongo is blij met het partnerschap met MyFamily omdat daardoor nog meer gezinnen kunnen ondersteund worden en kinderen een financieel duwtje in de rug kunnen krijgen. Yongo en MyFamily werken samen om regelmatig artikels te laten verschijnen op de blog van Yongo. 

Over MyFamily

MyFamily is een van de vier private uitbetalers van het Groeipakket (kinderbijslag), erkend door Kind & Gezin. MyFamily wil kinderen – en de gezinnen waarin zij opgroeien – meer kansen bieden om zich succesvol en gelukkig te ontplooien in de wereld van morgen. Dat doet ze door (toekomstige) gezinnen laagdrempelig te informeren en hen bij te staan met alles wat et maken heeft met het Startbedrag en Groeipakket. Zodat jij als ouder kan focussen op wat echt telt: quality time met het gezin.

Het Startbedrag en Groeipakket

Het Groeipakket begint met het Startbedrag (kraamgeld): €1.122 waarop je recht hebt bij de geboorte of adoptie van je kindje. Je kan je Startbedrag hier heel eenvoudig aanvragen. Vanaf 2 maanden voor de vermoedelijke geboortedatum ontvang je het bedrag op je rekening.

Na de geboorte krijg je het maandelijks Groeipakket automatisch op je rekening, aangevuld met een schooltoeslag in augustus. Lekker gemakkelijk. 

Waarom MyFamily?

Sinds 1/1/2020 mag je zelf kiezen wie jouw Groeipakket betaalt. En mag je dus ook veranderen van uitbetaler. MyFamily is beslist een goede keuze voor jou en je gezin: 

  • Je krijgt je Groeipakket altijd stipt en correct elke 8e van de maand. Bovendien bereken je via de Groeipakket Calculator meteen hoeveel je zal krijgen. Zo kan je helemaal gerust zijn dat alles correct verloopt.
  • Je geniet van de heldere vriendelijkheid waarvoor MyFamily door haar klanten geroemd wordt. Wist je dat 4,5 op 5 gezinnen MyFamily zou aanraden bij hun familie en vrienden? 
  • Kost een kind nu écht een huis? Met het KindKompas bereken je zelf hoeveel een kind je maandelijks kost. Maar ook wat je kind je opbrengt.
  • Bij MyFamily kan je altijd terecht met al je vragen. Via mail of online. Maar het echte verschil maakt MyFamily via de telefonische bereikbaarheid: elke werkdag bel je tot 18u, en elke dinsdag zelfs tot 20u. Enkel op vrijdag gaat de hoorn tegen 16u op de haak. 

Je kan ons bereiken

van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur

Momenteel zijn we niet beschikbaar

Je kan ons bereiken van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur